Как да организираме времето си?

Как да организираме времето си?

Времето е един от най-ценните ресурси, с които разполагаме. Едновременно с  това обаче то сякаш никога не стига и докато се обърнем денят ни вече е заминал. Ето защо е важно да умеем да го разпределяме правилно между всички задачи и активности, които имаме. Това ни дава възможнот да бъдем по-организирани и да вършим работата си много по-ефективно за по-кратък период от време, което определено редуцира стреса в ежеднението ни. Освен това правилното разпредяне на времето отваря възможност да се фокусираме както върху нещата, които искаме да постигнем, така и върху онези, които истински обичаме да правим.
Ето няколко прости стъпки и съвети, които можете да следвате, за да започнете да взимате максимума от деня си и да забравите какво е значението на израза „нямам време“.

1. Направете си месечен график с всички важни събития и срокове.

  • Визуализирането на целия месец ще ви даде по-ясна представа колко точно време имате, за да свършите дадена задача.
  • Бъдете конкретни и записвайте само най-важните събития – срещи, час при зъболекар, крайния срок за презентация или проект, вечер по женски и др.

2. Седмичен график

  • На практика е същият като месечния гарфик само че много по-конкретен. Той ви позволява да планирате всичките си активности спрямо конкретната седмица и да разпределите времето си равномерно между работа, хобита и лично време.
  • Тук можете да добавяте и задачки, свързани с домакинската работа, колкото и да не е приятна тя. По този начин вероятността да си измислите извинение да не я свършие е много по-малка.
  • Можете да използвате химикали или маркери в различни цветове за задачите и ангажиментите от различно естество. Така много по-лесно ще визуализирате какво трябва да свършите в конкретна област.
  • Например: работа –зелено, семейство – жълто, университет – червено и т.н.

3. График за деня или най-обикновен TO-DO-лист

  • Едно от най-лошите неща, които можете да направите с времето си, е да се събудите без план за деня. Това предразполага към разпиляност, липса на организация и губене на време в активности, които не са от първа важност.
  • Всяка цел, която гоним се състои от по-малки стъпки, които трябва да бъдат предприети. Тук се появява и ролята на плана за деня, в който можете най-подробно и прецизно да опишете задачките си.
  • Съвествам ви да оформяте дневния график или в края на предишния работен ден, или да е първото нещо, което правите в компанията на сутрешното си кафе.

4. Приоритизирайте ангажиментите си

  • Нещата се случват много по-лесно, когато са подредени по приоритети. Някои от тях са спешни, други търпят отлагане.
  • Осъзнаването на това какво точно трябва да бъде свършено днес ще ви помогне да се фокусирате конкретно върху тази задача и да я завършите навреме.
  • Ако не успеете да свършите нещо важно в рамките на деня, нека то бъде първото, което ще свършите на следващия ден.

5. Още няколко съвета

  • Винаги си поставяйте крайни срокове. Противно на очакванията, това няма да създаде стрес или да ви накара да се чувствате притиснати от собственото си време. Точно обратното – ще ви помогне да се съсредоточите върху конкретната задача без да се разсейвате от външни фактори.
  • Винаги си взимайте почивка между различните активности. Това ще даде възможност на мозъка и тялото да се настроят за това, което предстои.
  • Използвайте първата половина на деня, за да свършите по-важните и сложни за изпълнение ангажименти, тъй като тогава имате повече енергия. Освен това, чувството за успех от добре свършената работа ще ви помогне да премите през остатъка от деня.

В заключение мога да кажа, че аз самата прилагам всички тези неща на практика и от както го правя ежедневието ми е наистина по-подредено, а личният и социалният ми живот не страдат. На помощ ми идва готовият планер, който използвам. Много е удобен, защото е разграфен предварително с всички необходими графици, а за мен е много по-лесно, когато цялата нужна информация е събрана на едно и също място. Така няма как да пропусна нещо. Ако нямате такъв обаче, със същия успех можете да използвате календара в кухнята или на бюрото в офиса, и тефтер или тетрадка, в които да записвате необходимото. 
Колкото и сложно да звучи на пръв поглед ви уверявам, че ако започнете да го правите, ще ви носи огромно удоволствие. А за по-креативните сред вас воденето на планер и организацията на времето може да се превърне в истиснка забава и време за почивка и релаксация, тъй като можете да превърнете планера си в произведение на изкуството – можете да рисувате, да записвате неща с различен почерг, да използвате най-различни стикери, много цветове и като цяло, абсолюто всичко, което отразява вас и резонира с вашия характер и личност.

Разгледайте и останалите статии в рубриката Любопитно.

Последвайте ни и в социалните мрежи:

Автор:

Споделете тази статия:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Други теми

Бананово - палачинкови търкалца

Бананово – палачинкови търкалца

Съвсем скоро попаднахме на стархотна рецепта за Бананово – палачинкови търкалца, която много нидопадна и бързаме да споделим с вас. Необходими продукти:4 бананаЗа палачинковата смес:200

Към статията
Проект “Родословно дърво”.

Проект “Родословно дърво”

По-цели сме, когато сме свързани с корените си С днешната статия искаме да ви представим един проект на четири талантливи дами – актрисите Христина Джурова,

Към статията